maandag 20 mei 2013

We Owned The Night!

Jongens, meisjes, vriendjes en vriendinnen. Waar te beginnen? Het was fantastisch!


Om 19:15 uur was ik aanwezig en had ik meer dan genoeg tijd om nog even wat te drinken en het terrein te verkennen. Aangezien het toch best nog wel koud was, wachtte ik tot ongeveer 19:45 alvorens mijn tas en jas in te leveren. En dat wachten, tja, dat was eigenlijk best onwennig zo in m'n eentje. Gelukkig was het leuk naar alle enthousiaste meiden te kijken! Om 20:00 uur werd er super lekkere muziek opgezet zodat we onze spieren even warm konden dansen. Die warming up kon ik vervolgens wel gebruiken, want ik had kippenvel! Na wat opzwepende woorden van Jan Kooijman was het dan eindelijk zover: 2500 meiden zouden de straten 10 kilometer lang helemaal oranje kleuren.


En wat was het een prachtige race! Bomen waren roze en oranje verlicht, er schalde opzwepende muziek in het viaduct, motiverende teksten waren op de weg gespoten en elke kilometer werd aangegeven met flitsende lampen. Kortom, als je er even doorheen zou zitten zorgde deze dingen weer voor een extra boost de race vliegend uit te lopen. Mijn race ging heerlijk. Ik had als doel de 10k onder het uur te lopen, maar toen we nog 2 km te gaan hadden en ik op mijn telefoon keek kwam ik tot een verrassend besef. Ik zou de race zelfs onder de 55 minuten moeten kunnen lopen! Voor ik het wist sprintte ik de Westergasfabriek in en was het klaar. Het zat erop. Ik had mijn allereerste 10 kilometer gelopen. Welke tijd ik exact aantikte wist ik niet omdat de nike+ app een beetje haperde met aangaan in het begin, maar zou het me echt gelukt zijn binnen 55 minuten?


Aangekomen op het podium werd me daar een herinneringsarmbandje uitgereikt door een achttal erg appetijtelijke kerels met ontbloot bovenlijf. Oe la la. Vervolgens kreeg ik een flesje Annanas Kokoswater van Hero (die nieuwe van de reclame) Jum! (tenzij je net als m'n huisgenootje echt walgt van zowel annanas als kokos)

Het was even wachtten, helemaal niet erg want dan kon ik onbeschaamd uithijgen, voordat Eva Simons een show neerzette waar je U tegen zegt. Helemaal als je beseft dat zij ook net haar longen uit dr lijf had gerend samen met ons. Tijdens het wachten keek ik wat om me heen. Eigenlijk miste ik wel een maatje om enthousiast de race mee te bespreken, nouja totdat m'n oog viel op wat hardlopende bloggers. Zonder hen had ik nooit van dit evenement afgeweten! Eigenlijk was ik te verlegen (ik verlegen? Ja, ik wist ook niet dat zoiets bestond, ik was een beetje starstruck geloof ik) om op ze af te stappen. Francien was echter haar stuiterende zelf en vroeg me spontaan hoe m'n race gegaan was en betrok me bij het groepje zodat we met z'n alle van het optreden konden genieten. Als echte fan ben ik daarna alsnog met ze op de foto geweest!

Herken jij ze alle 4? ;)
Al met al was het een geweldige avond. Ik durfde in m'n eentje naar een evenement, liep 10k in een toptijd en ontmoette de bloggende meiden die me inspireren net dat tandje meer te geven bij het hardlopen. WOTN is het event waar mijn hardloopcarri√®re officieel mee is gestart, mark my words.


Heb jij ook meegelopen? Hoe heb je het ervaren? Of heb je een ander hardloopevent op de planning staan?
Vandaag heb ik me meteen maar ingeschreven voor de halve marathon van Haarlem op 29 september, zodat ik een nieuw doel heb om naartoe te werken!

Liefs,


Sandra



0 reacties:

Een reactie plaatsen