zondag 24 februari 2013

Lekker suiker?


Zoals de titel van mijn blog al suggereert heb ik iets met suiker (OMG groundbreaking news you guys...), net zoals iedereen eigenlijk. Ik ben een enorme zoetekauw, gek op chocolade, snoepjes (nu zonder gelatine), Gebak (met een hoofdletter) en koekkies. Wist je dat alle mensen een aangeboren voorkeur voor zoet hebben? Op zich niet meer dan logisch, aangezien zoet plantaardig voedsel over het algemeen rijp en eetbaar is en ook nog eens tjokvol met goede voedingsstoffen zit.

Helaas zijn tegenwoordig niet alleen maar gezonde dingen zoet. Juist omdat iedereen van zoet houdt en glucose nodig heeft zit in het merendeel wat je in de supermarkt kan kopen wel een vorm van suiker. En meestal niet zo'n beetje ook. Zo stuitte ik op dit filmpje van Zembla waarvan ik vind dat iedereen in de westerse maatschappij m zou moeten kijken. Dus check m out, seriously hij is het waard, en snoep suiker met mate.


Ik vind vooral verontrustend dat zoveel mensen onwetend zijn, suiker in de hersenen een soortgelijk effect geeft als cocaine en dat het voor de consument heel moeilijk is om aan objectieve informatie te komen. Het wordt ons alles behalve makkelijk gemaakt om onszelf te informeren. Het kopen van al die troep is echter helemaal niet zo moeilijk. Fascinating huh?

En, wat vind jij ervan dat de suikerhandel verdacht veel weg heeft van het tabaks-lobby-wereldje?

Liefs,

Sandra

0 reacties:

Een reactie plaatsen