woensdag 17 oktober 2012

The Vanilla Ice Cream Love Challenge - How it started

Iedereen kent het wel, goed bedoelde raad van vrienden en familie waar je eigenlijk helemaal niet op zit te wachten, laat staan dat je jezelf erin kan vinden. Soms echter is dit advies zo absurd, dat je niets liever zou willen dan de betreffende aanbeveling het met bewijs ontkrachten. En dat is eigenlijk precies waarom ik me voorgenomen heb een maand lang elke dag vanille ijs te eten (geen straf lijkt me).

Zoals men wellicht is opgevallen via twitter, ben ik namelijk weer aan de man, een heel leuk exemplaar welteverstaan. Logischerwijze resulteert dat er dus in dat meneer en ik, zeker in deze prille hoteldebotel-fase, niet van elkaar af te slaan zijn. Zowel letterlijk als figuurlijk. Ken je van die verschrikkelijke stellen die hand in hand over straat lopen, verdrinken in elkaars ogen en de meest afschuwelijk zoetsappige dingen tegen elkaar zeggen? Zo'n stel waarvan je gewoon een beetje moet overgeven in je mond omdat het gewoon allemaal vreselijk te is? Ja? Nou, zo'n stel zijn wij momenteel. Ja echt. Al doen we in het openbaar gewoon alsof we elkaar nauwelijks kennen natuurlijk.

Maargoed, eigenlijk altijd als je een nieuwe fase in je leven start, wordt het blik ongevraagde adviezen als vanzelfsprekend weer open getrokken. Tot mijn grote verbazing sloeg dit advies werkelijk alles. Dit keer luidde het advies namelijk als volgt: "Het is niet goed om meer dan een paar keer per week samen te zijn, want een relatie is net als ijs, dat is ook niet meer lekker als je het elke dag eet" Een advies wat niet van een dementerend omaatje afkwam, maar van een naïeve jongeman, van wie ik de naam niet zal noemen kuch David Brussee kuch, nota bene. Ten eerste vraag ik me af of deze man de rest van zijn leven in een lat-relatie gaat doorbrengen. Maar wat me nog het meeste verwonderde is dat deze jongen beweert dat je ijs niet meer lekker zou kunnen vinden. Seriously? We hebben het hier wel over ijs hè?! Mijn zoetekauw-hartje brak in duizend stukjes. Het is duidelijk dat meneer de geneugten van bevroren culinaire ambacht niet weet te waarderen, laat staan de geneugten van een relatie.

Dus, de challenge is on (bitchez), de komende 30 dagen, startende op zaterdag, eet ik elke dag ijs om te bewijzen dat ijs nooit vies wordt (tenzij het over de datum is natuurlijk). Als een relatie vergelijkbaar is met ijs (lijkt me een beetje te simplistisch, maar what the heck) zou dat dus betekenen dat het geen kwaad kan elke dag bij elkaar te zijn. En wat dat ermee te maken heeft weet ik eigenlijk niet. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in en zal jullie op de hoogte houden van dit totaal zinloze experiment.

Mjam,

Sandra

0 reacties:

Een reactie plaatsen