donderdag 12 juli 2012

Verhuizen 2.0


Zie je die wallen, zie je die zooi, zie je dat make up-loze hoofd? Dat is wat verhuizen met je doet.
Zoals jullie wellicht hebben gelezen ga ik samen met een vriendinnetje verhuizen naar een oud klaslokaal van 90m2. Omdat we op basis van de leegstandswet gaan wonen en dus relatief weinig betalen, was de verhuurder van mening dat het pand ook niet zo netjes opgeleverd hoefde te worden. Jammer de bammer, want dat betekende dat er nogal wat mankementjes waren:

  • We hebben 1 stopcontact dat het doet
  • Nouja, doet doet, zolang de lampen aanstaan that is...
  • Mijn soon to become slaapkamer was een geluidsdicht opberghok of iets dergelijks. Al dat geluidsabsorberende foam materiaal zat met montagekit, veel montagekit, heeel veel montagekit op de muren geplakt. Drie keer raden waar ik al 2 dagen non stop mee bezig ben... Ik weet nu heel goed hoe je een muur te lijf moet gaan met een plamuurmes, maar ik ben er nu wel een beetje klaar mee, gevoelsmatig dan want er moet nog genoeg gebeuren.
  • Er was een schijnbare lekkage in mijn kamer, een vieze natte plek in een van de plafondtegels. Gelukkig wist de aannemer me vandaag te vertellen dat het geen lekkage maar muizenpies(!) was. Ieuw.
  • Gelukkig zijn er extra douches gemaakt voor alle bewoners (20) van onze verdieping. Welgeteld 3 douches. Dat wordt file in de ochtend! De koperleidingen van de douches liggen overigens bloot. Die dingen worden gloeiend heet, dus het is ook nog eens oppassen geblazen bij het douchen. En daarnaast zijn ze zo afgesteld dat er maar 1 douche tegelijk warm water kan hebben. Ja.

Maar los van al deze kleine dingetjes is het nog steeds geweldig. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Vrienden en familie die helpen, marktplaats die heel veel gratis (mooie!) kasten aanbiedt, leuke huisgenoten en faillissementsveilingen maken het allemaal tot een fantastisch avontuur. We hadden enorm geluk dat we afgelopen zondag ongeveer alle meubels uit een huurhuis mochten meenemen omdat het op het laatste moment toch ongemeubileerd opgeleverd moest worden. Hierdoor hebben we een onwijs mooie grote ronde eettafel met stoelen, een dressoirkast, een servieskast en een blauwe leren bank gekregen. Zomaar!! Daarnaast leer ik er nog handiger van te worden dan ik al was. Ik ben inmiddels een geoefend meubel inelkaarzetter, ga zelf vloerbedekking leggen in het kleine kamertje en een deur of slot verwisselen doe ik nu met gemak. Mijn vriendinnetje, D, kwam zelfs op het fantastische idee om de zware meubels permanent op wieltjes te zetten zodat ze makkelijk te verplaatsen zijn. Het gaat een echt paleisje worden! 




Dus, ik ga maar weer snel verder. Hoe eerder het af is, hoe beter. Lange dagen maken op mijn werk om vervolgens lange avonden te maken met klussen is echt slopend. Ik heb behoefte aan een goede housewarming want daar ben ik inmiddels wel aan toe. (ow en stiekem ga ik tussen al het klussen door overmorgen lekker naar de sauna om tussentijds even op te laden)
Zijn jullie klushelden? En heb je nog tips? Let me know! (en we zoeken ook nog een loodgieter :P)

Liefs,

Sandra




0 reacties:

Een reactie plaatsen