donderdag 21 juni 2012

Verhuizing nr. 2! Back to school special

Weten jullie nog dat ik typte dat ik een soort van noodgedwongen moest verhuizen begin dit jaar? Het plekje is nog steeds fantastisch knus en gezellig, maar ik ga dit oude Leidse pandje inruilen voor iets totaal anders. Na 6 maandjes geen bizar hoge huur, geen vervelende huurbaas en geen gaten in m'n raam meer! Als je dit zo hoort/leest is het niet moeilijk om hierop vooruit te gaan, maar de ruimte die binnenkort op me te wachten staat is ronduit fantastisch.

Degene die me op twitter volgt zal het misschien al weten, maar ik verhuis binnenkort naar een muzieklokaal van een oude middelbare school. Gaaf hè?! Het ironische is dat ik alles behalve muzikaal ben, ondanks dat guitarhero m'n lievelings consolegame is. (ja echt, zo had ik t gevoel dat ik nog enigszins iets qua muziek kon, terwijl ik alleen op wat knopjes liep te rammen) Ik heb dus, mede na aanleiding van een column van een van mijn persoonlijke helden, nu de morele verplichting om wel iets aan muziek te gaan doen. The ukelele it is! Een minigitaar met maar 4 snaren moet toch nog wel te behapstukken zijn voor een leek als ik? Maar ik dwaal af, back to business.

Op 6 juli kunnen ik en mijn beste vriendinnetje, ze verhuist mee, de sleutel ophalen van ons soon to become nieuwe paleisje. Aangezien het een slooppand is kunnen we letterlijk doen en laten wat we willen in de 90 (!) m2. We hebben al heel wat toffe ideeën in ons hoofd, maar als jij nog suggesties hebt zijn die natuurlijk van harte welkom! We zijn nu al overal gratis meubels vandaan aan het toveren omdat we anders geen plek hebben voor al onze frutsels. Hoarders dat we zijn hebben we in de loop der jaren heel wat kleren, schoenen, hobbies, boeken, servies en andere dingies weten te verzamelen, en al die spullen hebben een plekje nodig. We zijn van plan de meubels in verschillende pastelkleurtjes te verven en op een van de muren al onze vrienden een stukje te laten schilderen.

In alle andere lokalen, 64 in totaal, komen ook studenten te zitten, dus dat wordt een grote teringzooi gezellige boel! Ik heb al in m'n hoofd gehaald dat ik op de gangen wil skateboarden en ik in de lege gymzalen een huis zaalvoetbal toernooi ga organiseren. Serieus, hoe tof is het om in een school te wonen?

Aangezien bff 16 juli op vakantie gaat voor 3 weken, en ik vanaf volgende week fulltime werk gedurende de zomer, gaat het heel hard klussen en verhuizen worden. Dat wordt nog wel spannend, 3 weken in m'n "eentje" in zo'n grote ruimte waar nog heel veel aan moet gebeuren. Des te meer reden om wat (klus)vrienden op te trommelen om het alvast wat gezelliger te maken.

Vinden jullie het leuk om hier de klus/verf/verhuis-perikelen te volgen via foto's en stukjes?

Liefs,

Sandra

0 reacties:

Een reactie plaatsen