zondag 17 juni 2012

Onbeschaamd schattige Hip Hop

De Jeugd van Tegenwoordig is een van m'n favo bandjes. Nummers als Stofzuiger en Deze donkere jongen komt zo hard, zo vrouw- en maatschappijonvriendelijk dat ze zijn, zing ik met volle borst mee. De woordgrapjes en zinspelingen, hoe fout ook, zijn grandioos. Ik was dan ook reuze benieuwd naar het nieuwe en allereerste solo album van P. Faberg√©, dat 2 dagen geleden uitkwam.


Faberyayo heeft zijn nieuwe album Coco opgedragen en vernoemd naar zijn enige echte eigen mokkaprinsesje (die van Sterrenstof). Meneer heeft dus letterlijk zijn hele ziel en zaligheid in de plaat gelegd. Dit is volgens mij de
 *pas op: nu volgt er schokkend nieuws*

*trommelgeroffel*

*Owja echt!*

EERSTE hiphop-plaat waarop geen bitch of ho te vinden is en waarin niet gekankerd wordt. On-ge-fucking-believable, maar desalniettemin niet minder stoer, alles behalve zelfs. Coco is oprecht, puur, onbeschaamd schattig en dare I say it, zelfs kneuterig. Liedjes over zijn huisje, liedjes over zijn kat en natuurlijk liedjes over zijn meisje die vol liefde geschreven en gezongen zijn. Ik ben hooked en natuurlijk heb ik er al weer een lievelings uitgepikt die nu al 2 dagen non stop aanstaat: Een Echte. Een liedje over zijn enige echte prinsesje en hoe blij hij daar wel niet mee is. Ik kan alleen maar wachten tot het moment dat een leuke vent net zo over mij denkt als in dat liedje gezongen wordt. Voor nu vermaak ik me nog prima met alleen het liedje, de nog steeds aanwezige woordspelingen en de feel-good vibe die het veroorzaakt.



Het hele album is via de 3 voor 12 luisterpaal te horen op onder andere:  http://www.puna.nl/2012/06/13/album-faberyayo-coco/


En, wat vinden jullie ervan?

Liefs,

Sandra

0 reacties:

Een reactie plaatsen