zaterdag 10 maart 2012

Afgewezen

Het is altijd lastig als mensen je niet aardig vinden. Of niet interessant. Maar hé, ja kan niet met de hele wereld vriendjes zijn, right? Des te vervelender is het echter als jij hen wel leuk vind, maar zij jou overduidelijk niet. Hier loopt je ego een behoorlijke deuk van op, ook al ben je nog zo positief ingesteld. En natuurlijk moet je geen moeite willen steken in mensen die jou niet interessant genoeg vinden, de sukkels dat het zijn, maar toch vraag je jezelf af: ‘Waarom?” Waarom ben je niet goed, interessant of leuk genoeg voor iemand waarmee jij wel dacht een band te kunnen opbouwen?

En als het knagen en twijfelen eenmaal begint is het hek van de dam. In mijn geval tenminste. Alles wordt overgeanalyseerd (nee dat is inderdaad geen woord) en betwijfeld, terwijl ik stiekem natuurlijk niets verkeerds gedaan heb. Maar voordat ik die conclusie trek zijn we inmiddels wel weer een paar dagen verder. Dus ik heb niets verkeerds gedaan? Ik ben nog steeds de leuke, lieve, relatief interessante ik. Maar wat was het dan wel? Ook deze vraag is goed voor meerdere piekersessies. En ook daarvan word je over het algemeen niet vrolijker, want dat antwoord is ver te zoeken. Eigenlijk werd ik er ronduit chagrijnig van deze avond. Helemaal omdat ik zielig alleen thuis was op de zaterdagavond zonder plannen, dat benadrukte mijn verzonnen sukkelstatus nog meer natuurlijk. Beetje stom was het wel natuurlijk, want met zelfmedelijden heb je alleen jezelf. Dus ik bedacht me wat mijn beste vriendinnetje me ’s middags vertelde: “jammer voor hen, ze weten niet wat ze aan je missen” en daarnaast besefte ik me hoeveel leuke mensen ik eigenlijk al om me heen had.(en ik at een hele zak chips leeg in m’n eentje, dat hielp ook) Om vervolgens tot de eindconclusie te komen dat ik wel degelijk meer dan de moeite waard ben, ook al vinden een paar idioten mensen misschien van niet. (en ook al eet ik veel chips) Het is inderdaad hun gemis, want ik vind mezelf wel leuk en ben daar trots op. Nu alleen nog leren daar niet meer aan te twijfelen als dit soort fratsen zich voordoen. ;)

Heb jij dit wel eens meegemaakt? Dat mensen die je leuk vindt of bewondert hun neus voor je ophalen? En hoe ging jij daarmee om? Nog tips? (lekkere muziekjes en chips/snoep/chocolade/taart/etc helpen ook altijd)

Liefs,

Sandra

0 reacties:

Een reactie plaatsen