woensdag 7 december 2011

Personal update: ik heb een kamer gevonden!

Kijk, aan de ene kant vind ik het nog steeds vervelend dat het samenwonen niet zo goed ging en ik nu weer op mezelf moet, maar nu ik definitief een kamer heb gevonden ga ik me er ook steeds meer op verheugen. Even een lijstje (want zo zijn wij vrouwen toch?) waarom ik het eigenlijk helemaal niet zo erg vind om weg te gaan uit Amsterdam:


  • 2 mooie dakramen hebben (A'dam) is best prima, veel licht en zo, maar als het zo hagelt zoals vannacht dan lijkt het net alsof er een heel drumorkest in je kamer staat. Dag nachtrust!
  • In Leiden ben ik 's nachts nog nooit op straat aangesproken door jongens die zo nodig "meisje, pssssssssssst, meisje" naar me fluisteren. Ik krijg daar serieus rillingen van, ga lekker thuis een lekke fietsband nadoen... psssssss
  • Los van dat Amsterdam fantastisch is, want dat is het echt, zijn er 2 dingen waar ik me aan kan blijven ergeren: de wietlucht die overal hangt en de veelte grote groepen japanners (of andere toeristen) die altijd precies in de weg weten te gaan staan, met z'n 100en, terwijl jij net heel toevallig heel veel haast hebt. Zie daar nog maar eens doorheen te komen.

  • In Leiden ben je overal binnen 10 minuten! Supermarkt, om de hoek, faculteit, om de hoek, sportschool, om de hoek, maar het allerbelangrijkste: m'n vriendinnen wonen allemaal in de buurt!
  • Ik ga zelfs in hetzelfde huis als m'n beste vriendinnetje wonen! Hoe tof is dat! Samen zullen we een huiskamertje delen en de keuken en badkamer met nog 2 huisgenootjes. 
  • Het huis in Leiden heeft een bad! Niet dat ik niet zonder bad kan, maar in de winter is het wel erg lekker. Het ding is bordeauxrood, maar daar hoor je mij niet over klagen, een bad is een bad. (diepzinnig hè?)
  • Eindelijk weer wat ruimte helemaal voor mezelf. Het is niet veel, in fact is het eigenlijk heel erg weinig, maar het is wel helemaal van mij. En als ik de muren zuurstokroze met mintgroene stippen zou willen verven, dan kan dat. Niet dat ik mezelf dat zou aandoen,  oh horror, maar t kan.
Dus ja, ik begin steeds meer uit te kijken naar 1 januari, want dan is de kamer daadwerkelijk van mij. Het is een beetje jammer dat ik de eerste 2 weken van 2012 super druk ben met 8 tentamens die op de planning staan, maar ik zal tussendoor toch proberen al zoveel mogelijk te verhuizen. Nu nog plannen hoe we het allemaal gaan aanpakken.

Waar zijn jullie momenteel druk mee?


Liefs,

Sandra

    0 reacties:

    Een reactie plaatsen