vrijdag 4 november 2011

Mooie film kostuums

Je kunt om verschillende redenen genieten van een film. Om het verhaal, om de stunts, om de emotie, om de humor, maar ik kan ook enorm genieten van de mooie kostuums. De film op zich is dan wel aardig, maar wat er dan echt uitspringt zijn de mooie stoffen en ontwerpen. Er zijn 2 films die er wat mij betreft in dit opzicht echt uitspringen. (En ik ken maar weinig films, dus suggesties zijn altijd welkom!)

Marie Antoinette (2006)



Deze film, en je raad het misschien al, gaat over, jawel, Marie Antoinette. Een Oosterijks prinsesje dat op een hele jonge leeftijd trouwde met de Franse Dauphin, waardoor ze later de koningin van Frankrijk werd. (en zo onthoofd werd. Einde)  Eigenlijk is de film een verfomfaaide biografie van haar best wel trieste leven. Wat haar leven mist aan inhoudelijke vreugde compenseert ze met de mooiste en duurste oppervlakkigheden. Mooie kleren, schoenen, feestjes, het kan allemaal niet op en het is een lust voor ons oog. Bij het zien van al die prachtige jurken en kleuren verlang ik echt naar een gekostumeerd bal. Ik ben alleen bang dat wanneer ik ooit in zo'n prachtige jurk rond wil lopen ik hem toch echt zelf zou moeten maken. Het zal dus bij dromen blijven.


Alice in Wonderland (2010)


Hetzelfde geld eigenlijk voor deze film. Wie kent Alice in wonderland nou niet? Een verhaal over een meisje dat in een konijnenhol kruipt en in een bizarre fantasierijke wereld terecht komt. Eigenlijk was ik nooit zo fan van het verhaal, ik vond het zelf als kind erg ongeloofwaardig. Ik had wel wat fantasie, maar overdrijven is ook een vak. Eigenlijk wilde ik de film alleen zien vanwege Johnny Depp. Want los van dat die kerel gewoon pure seks is (ondanks zijn bijna bejaarde leeftijd) vind ik hem echt de beste acteur wat betreft gekke personages. En ook hier kreeg hij het voor elkaar een echte Mad Hatter te zijn in plaats van te spelen. Misschien ga ik nog wel een post wijden aan al zijn fantastische films, maar ik dwaal af. Alice in wonderland is een aardige film, niet meer niet minder, maar de jurken! Goddelijk gewoon. Het liefst zou ik ze allemaal hebben, nog liever dan de Marie Antoinette jurken. Want die adellijke jurken zijn heel mooi en lieflijk en pastel, maar echt stoer zijn ze niet. En aangezien ik 22 ben in plaats van 6, mag het ook wel een beetje edgy zijn. Alice zelf is ook best wel stoer, want in plaats van onthoofd te worden, onthoofdt ze zelf de  jabberwakki-draak. You go girl!


Eigenlijk komen al die juweeltjes niet tot hun recht in de foto's. Ik zou zeggen: kijken dus!

Letten jullie eigenlijk op mooie kostuums in films? Heb je nog aanraders voor me? Zit je zelf wel eens achter de naaimachine? Tell me! Ik ben gewoon nieuwsgierig ;-)

Liefs,

Sandra
Ps: Deze wil ik jullie niet onthouden:

0 reacties:

Een reactie plaatsen