donderdag 20 oktober 2011

Jeans vs rokjes en jurken

Ik ben zo'n meisje (jongedame, vrouw, zoiets) die standaard een van haar 10 lievelings spijkerbroeken aantrekt als ze 's ochtends opstaat. Ik heb ze in alle soorten en maten (ok dat niet): Skinny, flared, kort, lang, licht, donker, met stiksels, noem het maar op. Ik leef praktisch in die dingen. Maar betekent dat dat ik niet van jurkjes en rokjes houd? Nee, eigenlijk helemaal niet. Fladderige rokjes en bloemenjurkjes zijn prachtig, maar ik kan er zelf helemaal niets mee. Ik heb geen idee wat ik er op en bij aan moet trekken. Desondanks kan ik al die leuke exemplaren die ik tegenkom in de lokale H&M niet laten liggen. Het resultaat: een kast met een kleine collectie bontgekleurde jurkjes en rokjes die ik nooit aantrek. Onbedoeld kwam daar vandaag verandering in.

 

Vol goede moed trok ik m'n kast open vanochtend, om niet geheel onverwacht een spijkerbroek eruit te halen, met een lekker warme trui. Het eerste deel van het plan verliep probleemloos, echter staakte het een beetje bij stap 2, de warme trui. Die was niet te vinden in de kast. Niet omdat ik ze niet heb, ik kan namelijk niet zonder met dit weer, maar ik had ze allemaal al aangehad. Mijn wasmand puilde uit, en mn kledingkast stond zielig leeg te wezen, op alle spijkerbroeken na dan. Maar toen zag ik, achter, helemaal achter in de kast, een stapel gebreide jurkjes in alle kleuren van de regenboog. Ik pakte een paars exemplaar, en kalifaterde het geheel een beetje op met een dikke(!) panty, riem en armband. En wonder boven wonder, zag het er niet eens zo verkeerd uit. Ik werd er zelfs een beetje vrolijk van.

Bang om dood te vriezen stapte ik naar buiten om wat boodschapjes te doen, en zelfs dat viel mee. (dankzij de super panty van onze oerhollandse Hema) "Dit moet ik vaker doen, dit is leuk!" besefte ik me. Maar ik ken mezelf, zodra die warme truien weer fris gewassen in de kast liggen verval ik weer in mijn oude patroon: een patroon van gemakzucht. Dus vanaf vandaag beloof ik mezelf plechtig dat ik minimaal 1 keer in de week een kledingsstuk zonder kruis aantrek. Een rok of een jurk dus. En dat ik dan ook daadwerkelijk m'n best doe om het er fatsoenlijk uit te laten zien. Het is niet veel, maar het is een begin, en ik heb er zin in. Ow, en ik moet vaker m'n was doen, dat ook ja.

Zijn jullie ook zo gemakzuchtig met kleding? Of sta je bewust elke ochtend een outfit samen te stellen?

Liefs,

Sandra

0 reacties:

Een reactie plaatsen