dinsdag 4 oktober 2011

Dierendag

Vandaag is het dierendag en ik vier het niet, nooit gedaan ook. Als kind hadden mijn zusjes en ik eigenlijk nooit echt een huisdier. Mijn moeder had niets, maar dan ook helemaal niets met dieren. En mijn vader vond het zielig die beestjes in een hokje te proppen, want ze horen natuurlijk vrij rond te lopen in de natuur. Desondanks ben ik wel met wat dieren opgegroeid, ook al waren ze nooit echt van mij. Konijnen, eekhoorntjes en egeltjes in de tuin, kikkers, hagendissen en eenden (eenden ja, een heel nest zelfs) in de vijver, en musjes en roodborstjes in de lucht.


Na heel lang zeuren om een huisdier, kreeg ik dan toch voor mijn verjaardag een aquarium met guppies. Die veelte kleine gekleurde visjes met die veelte grote staarten. Dat die visjes heel leuk waren was me aangepraat door m'n vader. Stiekem was dit zijn vissenproject. Hij vond het namelijk veel interessanter dan ik dat die beestjes bevroren vlooien te eten kregen. Daarnaast poepten ze ongeveer 100 baby's per seconde uit. Binnen no time was mijn aquarium overvol, en daarom kreeg mijn zusje ook maar een aquarium voor haar verjaardag. Mijn vader was echt op dreef. Desondanks was de inteelt niet te vermijden. Babyvisjes die (dood) geboren werden, met halve vinnen, of totaal misvormd, het was niet om aan te zien. Binnen een half jaar ging ons verjaardagscadeau dan ook weer de deur uit. Dankjewel pap.

Achteraf vind ik het eigenlijk helemaal niet erg dat ik nooit een echt huisdier heb gehad. (guppen tellen niet, echt niet!) Waarschijnlijk had mijn moeder gelijk, en zou zij degene zijn geweest die uiteindelijk het zielige beestje had moeten verzorgen. Ook bij mijn vriendinnetjes zag ik het: een hamster, cavia of een ander dergelijk beest was alleen hooguit de eerste maand leuk. Daarna was het een vervelende pluizenbol waarvan je wel elke week dat verdomde rothok moest schoonmaken.

Maar  nu, na jaaaaren, ben ik helemaal verliefd geworden over een bepaald type huisdier. Echt obsessed. Ik zit halve dagen te googlen naar plaatjes en ik lig elke keer weer vertederd in een deuk. Mijn vriend heb ik er ook al mee gebombardeerd, maar die twijfelt nog een beetje. Momenteel heb ik er het geld ook niet voor, en de ruimte hier is op zich geen probleem (klein maar fijn) maar dan moet het wel opgeruimd zijn (klein, klein detail). Ik heb het over de teddy dwerg konijn. Verliefd gewoon! Dus speciaal voor dierendag, toch maar wat plaatjes om naar te smachten totdat ik er zelf een kan halen.

En mijn lievelings, het is nog een babytje:



 Goed, het is een beetje een onsamenhangend stuk geworden, maar ik kon het niet laten om het met jullie te delen. Hebben of willen jullie nog bepaalde huisdieren? En doe je iets speciaals met dierendag?

Liefs,

Sandra

0 reacties:

Een reactie plaatsen