maandag 26 september 2011

Mevrouw mug

Omdat het voor de verandering wel weer eens lekker weer was gisteren, was het afgelopen nacht weer zover: een totaal ontregelde nachtrust. Niet dat mijn eigen bioritme zo wordt beïnvloed door het weer, maar die van de vrouwtjes muggen des te meer. Een van deze wezentjes had zich op een slinkse wijze in onze slaapkamer weten te verstoppen en wachtte tot de late uurtjes voordat ze opzoek ging naar een warme mensenhuid om zich aan te vergrijpen. Mijn mensenhuid wel te verstaan.



Rond een uurtje of twee 's nachts begon het gedonder: mevrouw kwam eens gezellig rond mijn gezicht zoemen.
Kijk, nou vind ik het totaal geen probleem dat ze een kinderwens heeft en daarvoor wat bloed van mij wil lenen, maar het liefst word ik tijdens mijn slaap niet gestoord. Helemaal niet als ik een enorm drukke week achter de rug heb gehad. Op een vriendelijke maar doch strenge manier heb ik haar dus voorgesteld de volgende ochtend terug te komen. Ze bleek hier niet van gediend te zijn en vloog beledigd weg. Ze liet zich echter niet uit het veld slaan, die kinders moesten en zouden er NU komen. Een kleine 20 minuten later zoemde ze dus weer lekker rond mijn hoofd.
Omdat ik het nu toch wel echt een beetje zat begon te worden, deed ik een laatste voorstel: ze mocht me ter plekke lek steken, als ze me vervolgens (gdvrdmm) met rust liet. Maar Helaas. Dit bleek tegen alle babyverwekkende mugrituelen in te gaan, dus ging mevrouw er weer vandoor.
Inmiddels was ik ook beledigd, wie dacht die bitch wel niet dat ze was? Om mijn wel welverdiende nachtrust zo te komen verstoren. Ik was tot twee keer toe zeer vriendelijk en bereidwillig geweest, maar nu was het klaar. Alle lampen gingen aan en van schrik sprong er spontaan eentje kapot. gewapend met een schoen ging ik op jacht. Ik was er helemaal klaar voor, dat gedrocht moest (en zou) dood. Ik speurde, ik tijgerde, ik zocht in de donkerste hoekjes en na een half uur was het eindelijk zover! Ik gaf op.

 Enigszins gefrustreerd dook ik terug het bed in, maar zo makkelijk liet ik me niet kennen. Als alternatief overgoot ik mezelf met citronella en daarnaast downloadde ik een anti mosquito app (ja ze bestaan!)
Ik heb haar die avond gelukkig niet meer gehoord, maar om nou te zeggen dat ik lekker geslapen heb: nee.
Vannacht smeer ik dus maar weer (preventief) in met citronella en hoop dat mevrouw mug opzoek gaat naar een andere slachtoffer.

Liefs,

Een Sandra met slaaptekort

0 reacties:

Een reactie plaatsen