donderdag 15 september 2011

Iced Moments Etsy Shop


Glas vind ik een van de mooiste materialen op aarde. Het is doorzichtig en wordt voor veel verschillende doeleinden gebruiken. Kortom glas heeft gewoon iets magisch en ziet er van zichzelf al prachtig uit. Maar het kan nog mooier, bijvoorbeeld wanneer iemand zoals Jennie Yip uit Amsterdam ermee aan de slag gaat.




In de Etsy Shop Iced Moments is haar werk te vinden. Deze prachtige juweeltjes (kralen, punaises en oorbellen) zijn allemaal uniek en handgemaakt in haar atelier in Amsterdam. Jennie heeft zoveel passie voor het werk dat ze haar baan als computerprogrammeur (of iets dergelijks) ervoor heeft opgezegd en dit inmiddels fulltime doet.



Van deze leuke ladybugs wordt je toch helemaal vrolijk?


Op de middelbare school tijdens natuurkunde is me verteld dat glas geen vaste stof zou zijn maar een langzame vloeistof, maar niets is minder waar. Wikipedia legt uit waarom glas wel gewoon een vaste stof is. Dat oude huizen ruiten hebben die onder dikker zijn dan boven, komt dus niet omdat het glas langzaam naar beneden zakt! Zonder Google had ik nu dus een hoop onzin uitgekraamd. Praise Google! Maar goed, ik dwaal af.

Door alleen al naar deze kunstwerkjes te kijken word ik al gelukkig, laat staan als je ze daadwerkelijk kan dragen of cadeau kan geven. Een fantastische webshop voor als je beste vriendin/zus/moeder/tante bijna jarig is en alles al heeft. Of voor als je net als ik krap bij kas zit, even lekker weg te dromen.

Wat vind je ervan? En wat is jouw favoriete materiaal?

Liefs,

Sandra

0 reacties:

Een reactie plaatsen