woensdag 14 september 2011

Cupcakes

Voor degene die het niet helemaal doorhadden (hint: de naam van mn blog pretty much says it all) ben ik een mega superduper giga zoetekauw. Zodra een koekje, snoepje of gebakje zich binnen een straal van 50 meter van mij begeeft, moet het vrezen voor zijn leven. En momenteel, als in: nu, zit ik rustig een zak chips en een zuurstok tegelijk weg te werken, dat zegt genoeg lijkt me.

Maar naast dat ik van alles met veelste veel calorie├źn hou, ben ik ook een enorme burgertrut. Mijn medestudenten misdragen zich 4 van de 7 avonden onder het mom “bier zuipen en naar huis kruipen”, terwijl ik rond een uurtje of 11 al lang en breed in mn bedje lig. Suf wil ik het niet noemen, maar burgerlijk is het wel om bijvoorbeeld op een zondag met je geliefde langs schoonoma te gaan. En ik vind het nog leuk ook, dat mogen jullie best weten. 
1+1=2 toch? Of in dit geval eigenlijk 3. (meer info over synergie vind je hier) Ik vind het heerlijk om me met suiker uit te leven in de keuken, meestal eindigend in jummy cupcakes. Deze culinaire uitspattingen zal ik in de toekomst hier met jullie delen. Ze zullen allemaal gebaseerd zijn op het meest easy peasy recept ever:

Men neme:

2 eieren en deze weegt men (met schaal). Vervolgens neemt men hetzelfde gewicht als de eieren in boter (ongezouten roomboter op kamertemperatuur ), suiker en zelfrijzend bakmeel. Bij 100 gr ei dus ook 100 gr boter, 100 gr suiker en 100 gr zelfrijzend bakmeel.

Meng eerst de boter en de suiker, om vervolgens de eieren er een voor een door te mixen. Als laatste mix je het meel erdoor tot je een egale massa hebt. 

Een eetlepel deeg per papieren vormpje is voldoende. Als je het bakblik in een oven zet van 180o celcius, heb je na een kwartiertje prachtige cupcakes.

Je kunt checken of de cakejes gaar zijn door er een sat├ęprikker in te prikken. Als er geen nat deeg aan de prikker blijft kleven, zijn de cakejes klaar.

Easy does it! (een recept van slechts 8 zinnen!)  Ben je nou echt een waaghals, dan kun je er natuurlijk cacao doorheen gooien (ook jum!) of rozijnen, stukjes chocolade of m&ms. Het is jouw feestje, leef je uit, maar probeer je niet misselijk te eten aan het deeg.

Smakelijk!

Liefs,

Sandra

2 reacties:

Nicole zei

Oehh lekker, ik krijg er meteen trek in! Het recept ga ik onthouden voor een regenachtige dag :)

Lauradenkt zei

Supermakkelijk zeg, ga ik een keer maken!

Een reactie plaatsen